تجربه جدید : مشکل فارسی در SQL Server

سلام دوستان عزیز و ارجمند


امروز من به یه مشکل جدی برخورد کردم که بعد از ساعت ها پرس و جو تونستم بلاخره حلش کنم.


مشکل من این بود که :


من یه بانک اطلاعاتی در SQL SERVER داشتم که در داخلش اطلاعات به صورت فارسی ذخیره شده بود . و زمانی که من میخواستم با دستور SELECT بهشون دسترسی داشته باشم نمیشد.


زمانی که این دستور رو اجرا میکردم تنها فیلد های اون جدول میومد ولی هیچ اطلاعاتی داخلش نداشت :


Select * From Ketab Where NameKetab='سیستم عامل'


و نوع داده Nameketab از نوع Nvarchar بود . ولی زمانی که این دستور رو اجرا میکردم هیچ مشکلی نداشت و مثل ساعت کار میکرد :


Select * From Ketab Where TedadKetab=10


نوع داده ی TedadeKetab  از نوع INT بود . اینجا بود که گیج شدم . گفتم شاید از نوع داده باشه . شاید رشته رو باید داخل یه نوع دیگه بریزم و خلاصه همه نوع داده رو تست کردم .

تا این که داداشم ( محمد علی ) که قبلا به این مشکل برخورد کرده بود منو راهنمایی کرد


Select * From Ketab Where NameKetab = N'سیستم عامل'



همین N ساده همه چیزو حل کرد


با تشکر از مصطفی و محمد علی که در این راستا منو همراهی کردن